Susåen maj 2007

Kanostævne med DCK.

I pinsen kørte vi til Nåby camping ved susåen.
Kanostævne 2007 i DCK, Dansk Caravan Klub, blev afholdt fra Nåby camping "æblehaven", det er en lille fin plads primært for kanocampister.
Når man som vi har egen kano skal man ha' en nummerplade, som skal være bestilt i go' tid, inden man skal ud og ro på Susåen.

Vi ankom lidt sent, vi skulle lige hjem fra arbejde. Vi spiste noget aftensmad og fik nogle tusmørkebilleder, og så var det lige på hovedet i seng.

Lørdag morgen var der standerhejsning, campingfatter bød os alle velkommen og serverede champange.

Pinsefrokost skulle vi jo igennem, vi fandt sammen med Lene og Jørgen og Caroline.
Helle og Lene har arbejdet sammen på Frederikssund sygehus, men det brugte Jørgen og jeg ikke imod dem.

Efter pinsefrokosten var der lidt ophold i vejret, og det benyttede vi os af og fik kanoen i vandet.

Lørdag aften var der også fællesspisning i teltet.
Vi havde aftalt at grille sammen med Lene & Jørgen i Jørgens lille kuglegrill.

Underholdningen var også i top, vi havde fået besøg af "De tre tilnar'er" akkompagneret af det lige så berømte politiorkester.

Lidt opklaring og en fin solnedgang fik vi også.

Fin underholdning og hyggeligt samvær skulle ikke forhindre Lene i at få de sidste dråber ud af kartonen.

Uden hensyn til lørdagens udskejelser skulle vi af sted søndag morgen ved 9 tiden. Vi kørte til Fuglebjerg bro, hvorfra kanoerne skulle i vandet. Det havde man valgt så vi sejlede med strømmen hjem til Nåby camping.

Hvis du vil se flere billeder fra selve kanoturen skal du trykke her.

Vi prøvede at på et billed at hele pladsen set nede fra åen.

Men det var måske bedre som "campingfatter" gjorde det. I løbet af eftermiddagen gik han på vingerne og tog billeder ned over pladsen.

Resten af eftermiddagen gik med at slappe af. Helle fandt en hvid vipstjert.

Og selvfølgelig var der forberedelser til fællesspisning i teltet.

Det blev også denne aften rigtigt hyggeligt. Dog lidt mere afdæmpet, men det var lige, som det skulle være.

En dejlig afslutning på et hyggeligt og sjovt stævne. Mandag formiddag pakkede vi campingvognen og satte snuden hjemaf.